Dormitory Application for 2024 Winter Vacation
1. Applicant Eligibility: Fall 2024 Continuing Students (Not available for Fall 2024 Stop-out Students)
2. Application Period: Mon, Nov. 18 ~ Fri, Nov. 22, 2024
* TSMS students who will stay in the dormitory also need to apply at the Online Service.
3. How to Apply:
Go to TTGU Online Service (https://ams.ttgu.ac.kr/) and log in -> Click “Dormitory Application” -> Click “Add” (at the top right corner) -> Check the Contents -> Check (or select) “Year / Semester” and select “Type of Dormitory” -> Click “Save”
* Screenshots are available at the attachment.
4. Result Announcement Date: Fri, Dec. 13, 2024
Check the Online Service “Dormitory Application”:
If you have been assigned a dormitory, the “Status” of the applied Year / Semester will appear as “Approved”.
If not assigned, it will appear as (application) “Returned”.
* Screenshots are available at the attachment.
5. Dormitory Fee Payment and Check-in Schedule
Yangjae Dormitory: 570,000 KRW (not including meals)
Giheung Dormitory will not be in operation during the winter vacation. We ask for your understanding.
Bank Name: Woori Bank (우리은행)
Account Number: 1005-580-209420 / Account Holder: 횃불트리니티신학대학원대학교
* Please transfer the dorm fee by your name after dormitory assignment is announced.
* Thurs, Dec. 26, 2024: Winter Dormitory Fee Payment Due
* By 2pm on Fri, Dec. 27, 2024: Fall Resident Check-out
* From 2pm on Fri, Dec. 27, 2024: Winter Resident Check-in
* By 12pm (Noon) on Thurs, Feb. 24, 2025: Winter Resident Check-out
6. Other Notes
1) Dormitory students are selected based on commuting distance, etc.
2) Resident check-in is available only after the dorm fee has been fully paid. (Except for TSMS full scholarship students)
3) Notes for newly checking in residents (Applicable to all except for those students who have been staying at the dorm since Fall 2024):
- Please submit a tuberculosis test certificate before check-in.
- Please bring a confirmation of dormitory fee payment (bank deposit slip, etc.) when checking in. Korean students, please also bring a copy of your resident registration certificate (주민등록등본).
- Please be sure to bring your own bedding.
7. Contact: Business Office 02-570-7366
2024 겨울방학 기숙사 신청 안내
1. 신청대상: 2024학년도 가을학기 재학생(휴학생 제외)
2. 신청기간: 2024. 11. 18. (월) ~ 11. 22. (금)
* 기숙사에 거주하려는 TSMS학생도 온라인 서비스에서 신청하셔야 합니다.
3. 신청방법:
본교 Online Service (온라인서비스) https://ams.ttgu.ac.kr/ 에 접속 후 로그인 -> “기숙사신청” 메뉴 클릭 -> “신규입력” 버튼(우측 상단) 클릭 -> 내용 확인 -> “학년도/학기” 확인(선택) 및 “기숙사 구분” 선택 -> “저장” 버튼 클릭(*스크린샷은 첨부파일 참조)
4. 선발결과 발표일: 2024. 12. 13. (금)
온라인 서비스 “기숙사신청” 메뉴 확인:
선발된 경우, 신청한 학년도/학기 기숙사에 대한 “상태”가 “승인”으로 표시되며
미선발된 경우에는 “반려”로 표시됨(*스크린샷은 첨부파일 참조)
5. 기숙사비 납부 및 입사 일정
양재기숙사: 570,000원(식사불포함)
기흥기숙사는 겨울방학 동안에는 운영되지 않을 예정입니다. 양해해 주시기 바랍니다.
입금계좌: 우리은행 1005-580-209420 (예금주: 횃불트리니티신학대학원대학교)
* 선발결과 발표 후, 신청자 이름으로 입금해 주십시오.
* 2024. 12. 26. (목): 겨울방학 기숙사비 납부 마감
* 2024. 12. 27. (금) 오후 2시 이전: 가을학기 입사자 퇴실
* 2024. 12. 27. (금) 오후 2시 이후: 겨울방학 입사자 입실
* 2025. 2. 24. (목) 오후 12시(정오) 이전: 겨울방학 입사자 퇴실
6. 기타사항
1) 입사자는 통학거리 등을 기준으로 선발합니다.
2) 기숙사비 완납 시에만 입사 가능합니다. (TSMS 전액장학생은 제외)
3) 새롭게 입사하시는 분을 위한 안내(2024가을학기부터 연속해서 머무는 분 외에는 모두 해당)
- 결핵 검사 진단서를 입사 전까지 제출해 주시기 바랍니다.
- 입사 시 기숙사비 납부 확인서(은행입금표 등)를 지참해 주시고 한국학생분들은 주민등록등본도 지참해 주시기 바랍니다.
- 침구류를 반드시 지참해 주시기 바랍니다.
7. 문의: 02-570-7366
횃불트리니티신학대학원대학교 사무처
Torch Trinity Graduate University Business Office