Skip to menu

logo

News

Teaching the Word! Changing the World!

General

Dormitory Application Result for 2024 Winter Vacation

 

1. How to Check the Result (From Fri, Dec. 13) 

 

Go to TTGU Online Service(https://ams.ttgu.ac.kr/) and log in

                                                      ↓

Click “Dormitory Application”

-> If you have been assigned a dormitory,

the “Status” of the applied Year / Semester will appear as “Approved”.

If not assigned, it will appear as (application) “Returned”.

 

* Screenshot is available in the attachment.

 

2. Check-in / Check-out Schedule

Thurs, Dec. 26, 2024:  Winter Dormitory Fee Payment Due

* By 2pm on Fri, Dec. 27, 2024:  Fall Resident Check-out

* From 2pm on Fri, Dec. 27, 2024: Winter Resident Check-in

* By 12pm (Noon) on Thurs, Feb. 24, 2025: Winter Resident Check-out

 

* Resident check-in is available after the dorm fee has been fully paid.

  (Except for TSMS full scholarship students)

* If you need to cancel your dormitory application, please notify the Business Office.

 

3. Dormitory Fee Payment

- Payment Due Date: Thurs, Dec. 26, 2024

- Fee: 570,000 KRW (not including meals)

- Bank Account Information:

Bank Name: Woori Bank (우리은행)

Account Number: 1005-580-209420

Account Holder: 횃불트리니티신학대학원대학교 

* Please transfer the dorm fee by the name of the applicant.

 

4. Notes for  Newly Checking in Residents 

(Applicable to all except for those students who have been staying at the dorm since  Fall 2024):

- Please submit a tuberculosis test certificate before check-in.

- Please bring a confirmation of dormitory fee payment (bank deposit slip, etc.) when checking in. Korean students, please also bring a copy of your resident registration certificate (주민등록등본).

- Please be sure to bring your own bedding.

 

5. Contact: Business Office 02-570-7366

 

2024 겨울방학 기숙사생 선발결과 안내

 

1. 선발결과 확인 2024. 12. 13. ()

 

본교 Online Service (온라인서비스https://ams.ttgu.ac.kr/ 에 접속 후 로그인

                                                         ↓

기숙사신청” 메뉴 클릭

-> 선발된 경우신청한 학년도/학기 기숙사에 대한 “상태 “승인으로 표시되며

미선발된 경우에는 “반려로 표시됩니다.

 

*스크린샷은 첨부파일을 참조해 주십시오.

 

2. 입실/퇴실 일정

* 2024. 12. 26. (): 겨울방학 기숙사비 납부 마감

* 2024. 12. 27. (오후 2시 이전: 가을학기 입사자 퇴실

* 2024. 12. 27. (오후 2시 이후: 겨울방학 입사자 입실

* 2025. 2. 24. (오후 12(정오이전: 겨울방학 입사자 퇴실

기숙사비 완납 시에만 입사 가능합니다.(TSMS 전액장학생은 제외)

입사를 취소하시는 경우에는 사무처에 알려주십시오.

 

3. 기숙사비 납부

납부 기한2024. 12. 26. ()

금액: 570,000(식사불포함)

입금계좌정보우리은행 1005-580-209420

  (예금주횃불트리니티신학대학원대학교)

신청자 이름으로 입금해 주십시오.

 

4새롭게 입사하시는 분을 위한 안내

(2024 가을학기부터 연속해서 머무는 분 외에는 모두 해당)

결핵 검사 진단서 입사 전까지 제출해 주시기 바랍니다

입사 시 기숙사비 납부 확인서(은행입금표 등)를 지참해 주시고 한국 학생분들은 주민등록등본도 지참해 주시기 바랍니다.

침구류를 반드시 지참해 주시기 바랍니다.

 

5. 문의: 사무처 02-570-7366

 

횃불트리니티신학대학원대학교 사무처

Torch Trinity Graduate University Business Office