2025학년도 봄학기 신입생 모집(1월전형) 안내
2025학년도 봄학기 신입생 모집을 위한 1월 전형을 아래와 같이 진행하오니, 관심있는 지원자의 많은 지원 바랍니다.
1. 모집 전형
- 박사 전형
- 정원외 전형 (석사 및 박사 과정) * 한국어 기독교 상담학과를 제외한 모든 전공
* 요강을 통해, 과정별 지원자격 및 제출서류를 확인해 주시기 바랍니다.
2. 전형일정
- 온라인 지원서 작성: 12월 30일(월) - 2025년 1월 15일(수)
- 원서 접수기간: 2025년 1월 13일(월) - 15일(수)
- 인성검사: 2025년 1월 16일(목) - 17일(금)
- 인터뷰: 2025년 2월 3일(월)
3. 입학전형 요강(아래 전형명을 클릭하시면 요강을 보실수 있습니다.)
4. 지원절차
A. 2024. 12. 30. (월) 부터 본교 온라인지원 사이트(www.ttgu.ac.kr/apply)에서 회원으로 가입한 후 "온라인지원서" 를 작성할 수 있습니다. 온라인지원서를 작성할 때에는 지원자 본인에게 해당하는 전형유형, 언어, 지원과정, 지원전공을 선택하고 지원서를 작성하여야 합니다.
B. 지원자는 온라인지원서 출력본 1부를 포함한 입학지원서류(온라인지원서 출력본, 개인신앙간증문, 추천서 2부, 대학교 성적/졸업증명서 및 기타 필수 제출서류) 원본을 본교 교학처로 우편 또는 방문 제출하고, 입학전형료를 납부하여야 합니다.
C. 원서접수가 완료된 입학지원자에게는 수험번호가 발급되며 인성검사 및 인터뷰 일정을 안내합니다.
D. 제출서류 중 미비서류가 있는 경우 원서접수가 취소되며, 허위기재 사실이 드러나는 경우 추후에라도 입학이 취소될 수 있습니다
입학문의
Tel. 02)570-7375, admissions@ttgu.ac.kr
January Admission for Spring 2025
1. Type of Admission
- PhD Admissions for Englsih Program Only
- Master's Admissions for Internationals
(All Programs are open except for the MA in Christian Counseling in Korean language.)
2. Application Procedure
- Online Application Submission: Mon, Dec. 30, 2024 – Wed, Jan. 15, 2025
- Application Submission Period: Mon, Jan. 13 – Wed, Jan. 15, 2025
- Personality Test: Thu, Jan. 16 – Fri, Jan. 17, 2025
- Interview: Mon, Feb. 3, 2025
3. Admission Guidelines Links (Click the type of admission below)
Guidelines for 2025 PhD General Admissions
Guidelines for 2025 PhD International Admissions
Guidelines for 2025 Master's Admissions for Internationalsls
4. Application Process
A. Starting from Monday, December 30, applicants can fill out the "Online Application" after registration at the TTGU online application site (www.ttgu.ac.kr/apply). When filling out the online application form, applicants must select the admission type, program language, program and major that applies to the applicant, and fill out the application form.
B. Applicants must submit the original required documents (printed online application form, personal statement, references, graduate certificate, official transcript, and other required docuements) to the Admissions Office by mail or visit, and pay the admission fee.
C. Applicants who have completed the application process will be issued an evaluation number and will be informed of the personal inventory test and interview schedule.
D. If any required documents are not submitted, the application will be canceled, and admission will be canceled if any documents are found to be forged, falsified, or altered, even later.
Contact
Tel. 02)570-7375, admissions@ttgu.ac.kr