Dormitory Application for 2025 Spring Semester
1. Applicant Eligibility: Spring 2025 New students &Continuing students (Except Stop-out students)
2. Application Period: Mon, Jan. 20 ~ Fri, Jan. 24
* TSMS students who will stay in the dormitory also need to apply at the online service.
3. How to Apply:
Go to TTGU Online Service (https://ams.ttgu.ac.kr/) and log in -> Click “Dormitory Application” -> Click “Add” (at the top right corner) -> Check the Contents -> Check (or select) “Year / Semester” and select “Type of Dormitory” -> Click “Save”
* Screenshots are available at the attachment on the top.
4. Result Announcement Date: Fri, Feb. 14, 2025
Check the Online Service “Dormitory Application”:
If you have been assigned a dormitory, the “Status” of the applied Year / Semester will appear as “Approved”.
If not assigned, it will appear as (application) “Returned”.
* Screenshots are available at the attachment on the top.
5. Dormitory Fee Payment and Check-in Schedule
*Spring Dormitory Fee Payment Due : Tue, Feb. 25
* Please transfer the dorm fee by your name after dormitory assignment is announced.
*Bank Name: Woori Bank (우리은행)
Account Number: 1005-580-209420 / Account Holder: 횃불트리니티신학대학원대학교
- Yangjae: 900,000KRW (not including meals)
- Giheung: 150,000 KRW (not including meals) Number of students to be accepted: Female - 9 Students / Male - 9 Students [Open with minimum 3 students]
Winter Resident Check-out |
Wed, Feb. 26, until 2pm |
Spring Resident Check-in |
Wed, Feb. 26, after 2pm |
Spring Resident Check-out |
Fri, Jun. 27, until 2pm |
*The check-in and check-out schedule may be subject to change depending on circumstances.
6. Other Notes
1) Dormitory students are selected based on commuting distance, etc.
2) Giheung Dormitory is open when 3 or more male/female students apply.
3) Resident check-in is available only after the dorm fee has been fully paid. (Except for TSMS full scholarship students)
4) Notes for newly checking in
- Please submit a tuberculosis test certificate before check-in. Please keep in mind that it takes approximately 5 days for a tuberculosis test certificate to be issued after the test.
- Please bring a confirmation of dormitory fee payment (bank deposit slip, etc.) when checking in. Korean students, please also bring a copy of your resident registration certificate (주민등록등본).
- Please be sure to bring your own bedding.
7. Contact: Business Office 02-570-7366
2025 봄 학기 기숙사 신청 안내
1. 신청대상: 2025학년도 봄학기 신입생 및 재학생(휴학생 제외)
2. 신청기간: 2025. 1. 20. (월) ~ 1. 24. (금)
* 기숙사에 거주하려는 TSMS학생도 온라인 서비스에서 신청하셔야 합니다.
3. 신청방법:
본교 Online Service (온라인서비스) https://ams.ttgu.ac.kr/ 에 접속 후 로그인 -> “기숙사신청” 메뉴 클릭 -> “신규입력” 버튼(우측 상단) 클릭 -> 내용 확인 -> “학년도/학기” 확인(선택) 및 “기숙사 구분” 선택 -> “저장” 버튼 클릭 (*스크린샷 첨부파일 참조)
4. 선발결과 발표일: 2025. 2. 14. (금)
온라인 서비스 “기숙사신청” 메뉴 확인:
선발된 경우, 신청한 학년도/학기 기숙사에 대한 “상태”가 “승인”으로 표시되며
미선발된 경우에는 “반려”로 표시됨(*스크린샷 첨부파일 참조)
5. 기숙사비 납부 및 입사 일정
* 봄학기 기숙사비 납부 마감: 2025. 2. 25. (화).
* 선발결과 발표 후, 신청자 이름으로 입금해 주십시오
* 입금계좌: 우리은행 1005-580-209420 (예금주: 횃불트리니티신학대학원대학교)
- 양재기숙사: 900,000원(식사불포함)
- 기흥기숙사: 150,000원(식사불포함)-남자 9명, 여자 9명 모집
겨울방학 입사자 퇴실일 |
2025. 2. 26. (수) 오후 2시 이전 |
봄학기 입사자 입실일 |
2025. 2. 26. (수) 오후 2시 이후 |
봄학기 입사자 퇴실일 |
2025. 6. 27. (금), 오후 2시 이전 |
*입퇴실 일정은 상황에 따라 변경될 수 있음.
6. 기타사항
1) 입사자는 통학거리 등을 기준으로 선발합니다.
2) 기흥 기숙사는 남녀 각각 3인 이상 신청 시 오픈합니다.
3) 기숙사비 완납 시에만 입사 가능합니다.(TSMS 전액장학생은 제외)
4) 2025년 봄학기에 새롭게 입사생을 위한 안내
- 결핵 검사 진단서를 입사 전까지 제출해 주시기 바랍니다.
- 입사 시 기숙사비 납부 확인서(은행입금표 등)를 지참해 주시고 한국학생분들은 주민등록등본도 지참해 주시기 바랍니다.
- 침구류를 반드시 지참해 주시기 바랍니다.
7. 문의: 02-570-7366
횃불트리니티신학대학원대학교 사무처
Torch Trinity Graduate University Business Office