Skip to menu

logo

News

Teaching the Word! Changing the World!

General

Yangjae Dormitory Additional Applications

for the 2025 Spring Semester

(Additional Recruitment Due to Dormitory Withdrawal)

 

1. Applicant Eligibility: Spring 2025 New students &Continuing students (Except Stop-out students)

2. Application Period: Thu, Feb.20 ~ Fri, Feb.21

3. How to Apply:

 

Go to TTGU Online Service (https://ams.ttgu.ac.kr/) and log in

->Click “Dormitory Application” ->Click “Add” (at the top right corner) ->Check the Contents -> Check (or select) “Year / Semester” and select “Type of Dormitory” ->Click “Save”

 

* Screenshots are available at the attachment on the top.

4. How to Check the Result (From Mon, Feb. 24)

 

Go to TTGU Online Service(https://ams.ttgu.ac.kr/) and log in

 

 

Click “Dormitory Application”

-> If you have been assigned a dormitory,

the “Status” of the applied Year / Semester will appear as “Approved”.

If not assigned, it will appear as (application) “Returned”.

 

* Screenshots are available at the attachment on the top.

 

5. Dormitory Fee Payment

*Spring Dormitory Fee Payment Due: By Tue, Feb. 25

* Please transfer the dorm fee by your name after dormitory assignment is announced.

*Bank Name: Woori Bank (우리은행1005-580-209420

*Account Holder: 횃불트리니티신학대학원대학교

 

6. Check-in / Check-out Schedule

 

Winter Resident Check-out

Wed, Feb. 26, until 2pm

Spring Resident Check-in

Wed, Feb. 26, after 2pm

Spring Resident Check-out

Thurs, Jun. 27, until 2pm

 

*The check-in and check-out schedule may be subject to change depending on circumstances.

 

7. Other Notes

1) Dormitory students are selected based on commuting distance, etc.

2) Resident check-in is available only after the dorm fee has been fully paid.

4) Notes for newly checking in

- Please submit a tuberculosis test certificate before check-in. Please keep in mind that it takes approximately 5 days for a tuberculosis test certificate to be issued after the test. (Applicable to all except for those students who have been staying at the dorm since winter 2024)

- when checking in. Korean students, please also bring a copy of your resident registration certificate (주민등록등본).

- Please be sure to bring your own bedding.

 

8. Contact: Business Office 02-570-7366

 

2025 봄 학기 양재 기숙사 추가 모집 안내

(기숙사 입소 포기자 발생으로 인한 추가 모집)

 

 

1. 신청대상: 2025학년도 봄학기 신입생 및 재학생(휴학생 제외)

 

2. 신청기간: 2025. 2. 20. () ~ 2. 21. ()

 

3. 신청방법:

 

본교 Online Service (온라인서비스) https://ams.ttgu.ac.kr/ 에 접속 후 로그인 -> “기숙사신청메뉴 클릭 -> “신규입력버튼(우측 상단) 클릭 -> 내용 확인 -> “학년도/학기확인(선택) 기숙사 구분선택 -> “저장버튼 클릭

 

*스크린샷 첨부파일 참조

 

4. 선발결과 발표일: 2025. 2. 24. ()

 

온라인 서비스기숙사신청메뉴 확인:

선발된 경우, 신청한 학년도/학기 기숙사에 대한상태

승인으로 표시되며

미선발된 경우에는 반려로 표시됨

 

*스크린샷 첨부파일 참조

 

5. 기숙사비 납부

* 봄학기 기숙사비 납부 마감: 2025. 2. 25. (). 까지

* 선발 결과 발표 후, 신청자 이름으로 입금해 주십시오

* 입금계좌: 우리은행 1005-580-209420 (예금주: 횃불트리니티신학대학원대학교)

 

 

6. 입 퇴소 일정

 

겨울방학 입사자 퇴실일

2025. 2. 26. () 오후2시 이전

봄학기 입사자 입실일

2025. 2. 26. () 오후2시 이후

봄학기 입사자 퇴실일

2025. 6. 27. (), 오후2시 이전

*입퇴실 일정은 상황에 따라 변경될 수 있음.

 

 

7. 새롭게 입사하시는 분을 위한 안내

(2024 겨울방학부터 연속해서 머무는 분 외에는 모두 해당)

결핵 검사 진단서 입사 전까지 제출해 주시기 바랍니다

입사 시 한국 학생분들은 주민등록등본을 지참해 주시기 바랍니다.

침구류를 반드시 지참해 주시기 바랍니다.

- 기타사항

1) 입사자는 통학거리 등을 기준으로 선발합니다.

2) 기숙사비 완납 시에만 입사 가능합니다. (TSMS 전액장학생은 제외)

 

8. 문의: 02-570-7366

 

횃불트리니티신학대학원대학교사무처

 

Torch Trinity Graduate University Business Office