Yangjae Dormitory Additional Applications
for the 2025 Spring Semester
(Additional Recruitment Due to Dormitory Withdrawal)
1. Applicant Eligibility: Spring 2025 New students &Continuing students (Except Stop-out students)
2. Application Period: Thu, Feb.20 ~ Fri, Feb.21
3. How to Apply:
Go to TTGU Online Service (https://ams.ttgu.ac.kr/) and log in ->Click “Dormitory Application” ->Click “Add” (at the top right corner) ->Check the Contents -> Check (or select) “Year / Semester” and select “Type of Dormitory” ->Click “Save” |
* Screenshots are available at the attachment on the top.
4. How to Check the Result (From Mon, Feb. 24)
Go to TTGU Online Service(https://ams.ttgu.ac.kr/) and log in |
Click “Dormitory Application” -> If you have been assigned a dormitory, the “Status” of the applied Year / Semester will appear as “Approved”. If not assigned, it will appear as (application) “Returned”. |
* Screenshots are available at the attachment on the top.
5. Dormitory Fee Payment
*Spring Dormitory Fee Payment Due: By Tue, Feb. 25
* Please transfer the dorm fee by your name after dormitory assignment is announced.
*Bank Name: Woori Bank (우리은행) 1005-580-209420
*Account Holder: 횃불트리니티신학대학원대학교
6. Check-in / Check-out Schedule
Winter Resident Check-out |
Wed, Feb. 26, until 2pm |
Spring Resident Check-in |
Wed, Feb. 26, after 2pm |
Spring Resident Check-out |
Thurs, Jun. 27, until 2pm |
*The check-in and check-out schedule may be subject to change depending on circumstances.
7. Other Notes
1) Dormitory students are selected based on commuting distance, etc.
2) Resident check-in is available only after the dorm fee has been fully paid.
4) Notes for newly checking in
- Please submit a tuberculosis test certificate before check-in. Please keep in mind that it takes approximately 5 days for a tuberculosis test certificate to be issued after the test. (Applicable to all except for those students who have been staying at the dorm since winter 2024)
- when checking in. Korean students, please also bring a copy of your resident registration certificate (주민등록등본).
- Please be sure to bring your own bedding.
8. Contact: Business Office 02-570-7366
2025 봄 학기 양재 기숙사 추가 모집 안내
(기숙사 입소 포기자 발생으로 인한 추가 모집)
1. 신청대상: 2025학년도 봄학기 신입생 및 재학생(휴학생 제외)
2. 신청기간: 2025. 2. 20. (목) ~ 2. 21. (금)
3. 신청방법:
본교 Online Service (온라인서비스) https://ams.ttgu.ac.kr/ 에 접속 후 로그인 -> “기숙사신청” 메뉴 클릭 -> “신규입력” 버튼(우측 상단) 클릭 -> 내용 확인 -> “학년도/학기” 확인(선택) 및 “기숙사 구분” 선택 -> “저장” 버튼 클릭 |
*스크린샷 첨부파일 참조
4. 선발결과 발표일: 2025. 2. 24. (월)
온라인 서비스“기숙사신청” 메뉴 확인: 선발된 경우, 신청한 학년도/학기 기숙사에 대한“상태”가 “승인” 으로 표시되며 미선발된 경우에는 “반려” 로 표시됨 |
*스크린샷 첨부파일 참조
5. 기숙사비 납부
* 봄학기 기숙사비 납부 마감: 2025. 2. 25. (화). 까지
* 선발 결과 발표 후, 신청자 이름으로 입금해 주십시오
* 입금계좌: 우리은행 1005-580-209420 (예금주: 횃불트리니티신학대학원대학교)
6. 입 퇴소 일정
겨울방학 입사자 퇴실일 |
2025. 2. 26. (수) 오후2시 이전 |
봄학기 입사자 입실일 |
2025. 2. 26. (수) 오후2시 이후 |
봄학기 입사자 퇴실일 |
2025. 6. 27. (금), 오후2시 이전 |
*입퇴실 일정은 상황에 따라 변경될 수 있음.
7. 새롭게 입사하시는 분을 위한 안내
(2024 겨울방학부터 연속해서 머무는 분 외에는 모두 해당)
- 결핵 검사 진단서를 입사 전까지 제출해 주시기 바랍니다.
- 입사 시 한국 학생분들은 주민등록등본을 지참해 주시기 바랍니다.
- 침구류를 반드시 지참해 주시기 바랍니다.
- 기타사항
1) 입사자는 통학거리 등을 기준으로 선발합니다.
2) 기숙사비 완납 시에만 입사 가능합니다. (TSMS 전액장학생은 제외)
8. 문의: 02-570-7366
횃불트리니티신학대학원대학교사무처
Torch Trinity Graduate University Business Office