2017년 대학도서관 시범평가의 일환으로, 이용자 만족도 조사를 다음과 같이 시행합니다.
(시행기관) 한국교육학술정보원 (KERIS)
(기간) ‘17.11.20(월)
09:00 ~ 12.10(일) 24:00 (3주간)
(방식) 웹 설문조사(모바일 응답 가능), 대학별 설문 URL 제공
(문항) 총 11개
문항 / 7점 척도 (소요시간: 약 5분 이내)
※ 외국인 학생 응답을 위해 조사 시작
시, 언어 선택(한국어/ 영어) 기능 제공
※ 문항 응답 후 응답자 특성(재학생 구분, 전공, 성별)을 선택해야만 조사 완료
※ 본교에서 최소 60명 이상이 응답하여야 합니다.
이용자 만족도 설문을 작성하시려면 아래의 URL을 클릭하여
주십시오.
★2017년 전국 대학도서관 이용자 만족도 조사 바로가기
(횃불트리니티신학대학원대학교):
https://survey.panel.co.kr/team/BS/67357/login.asp?gubun_chk=79450
재학생 여러분의 많은
참여 바랍니다.
2017년 이용자 만족도조사 문항(국문) |
||
구분 |
문 항 |
전혀그렇지않다 (1) ------- 매우그렇다 (7) |
서비스 |
[이용자 정보서비스] 우리 대학도서관의 사서는 정보 및 자료 검색에 도움을 준다. |
1----2----3----4----5----6----7 |
[사서의 친절성] 우리 대학도서관의 사서는 이용자에게 친절하다. |
1----2----3----4----5----6----7 |
|
[이용자 교육] 우리 대학도서관은 이용에 대한 교육과 안내를 적절히 한다. |
1----2----3----4----5----6----7 |
|
정보 |
[자료 충분성] 우리 대학도서관은 학업과 연구에 충분한 자료를 제공한다. |
1----2----3----4----5----6----7 |
[자료 최신성] 우리 대학도서관은 최신 자료를 제공한다. |
1----2----3----4----5----6----7 |
|
[자료접근성] 우리 대학도서관은 자료를 검색하고 찾기에 편리하다. |
1----2----3----4----5----6----7 |
|
[홈페이지 이용 용이성] 우리 대학도서관 홈페이지는 이용이 편리하게 구성되어 있다. |
1----2----3----4----5----6----7 |
|
공간 |
[개인학습공간제공] 우리 대학도서관은 개인학습 공간(열람실, 캐럴 등 조용한 개인학습 공간)을 제공한다. |
1----2----3----4----5----6----7 |
[그룹학습공간 제공] 우리 대학도서관은 그룹학습 공간(그룹 스터디룸 등 대화를
나눌 수 있는 그룹학습 공간)을 제공한다. |
1----2----3----4----5----6----7 |
|
[재방문 의사] 우리 대학도서관은 자주 방문하고 싶은 공간이다. |
1----2----3----4----5----6----7 |
|
전체 |
[전반적 만족도] 나는 우리 대학도서관의 서비스에 대하여 전반적으로 만족한다. |
1----2----3----4----5----6----7 |
Survey on Satisfaction of Academic Library 2017
For the academic library evaluation, user satisfaction
survey is held as below.
(Institution) KERIS (Korean Education and
Research Information Service)
(Period) Mon. Nov. 20, 09:00 ~ Sun. Dec.
10, 24:00 (for three weeks)
(Method) Web based questions (available for
mobile also), through university URL
(Qustions) 11 questions / 7 point scale (It
will take about 5 minutes.)
※ for
international students, this survey is conducted in English and Korean.
※ The survey
is finished when you answer 11 questions and input student status, major, and
gender.
※ At least,
60 students are supposed to join this survey.
Please click URL
to take the survey.
★Survey
on Satisfaction of Academic Library 2017 (TTGU):
https://survey.panel.co.kr/team/BS/67357/login.asp?gubun_chk=79450
Thank you to all our students who
participated in this survey.
Survey Questions (2017) |
||
Section |
Please indicate the degree to which you agree with the
following statements |
Strongly Disagree
&<-----> Strongly Agree |
Service |
[User Information
Service] The librarian of your academic library
helps the search of information /material |
1----2----3----4----5----6----7 |
[Librarian's
Kindness] The librarian of
your academic library is kind to users |
1----2----3----4----5----6----7 |
|
[User
Education] Your academic
library provides proper education and guidance for use |
1----2----3----4----5----6----7 |
|
Info |
[User
Education] Your academic
library provides sufficient resources for study and research |
1----2----3----4----5----6----7 |
[Resource
Newness] Your academic library provides
up-to-date information materials |
1----2----3----4----5----6----7 |
|
[Resource
Accessibility] Your academic
library is convenient to search/find materials |
1----2----3----4----5----6----7 |
|
[Ease of Homepage
Use] Your academic library homepage is composed to be
used conveniently |
1----2----3----4----5----6----7 |
|
Space |
[Provision of
Personal Learning Space] Your academic
library provides the personal learning space(quiet personal learning space
like reading room and carrel) |
1----2----3----4----5----6----7 |
[Provision of Group
Learning Space] Your academic
library provides the group learning space(group learning space for
conversation like group study room) |
1----2----3----4----5----6----7 |
|
[re-visit
intention] Your academic
library is a place that you would like to visit frequently |
1----2----3----4----5----6----7 |
|
Whole |
[Overall
Satisfaction] Overall, you are
satisfied with the service of your academic library |
1----2----3----4----5----6----7 |