In order to prevent the influx of coronavirus infection on campus, protect students’ learning rights, and relieve anxiety, we adjust academic schedule and classes as follows.
1. Class Adjustment for Spring 2020
² Length of the Semester – 13 weeks, from March 23 to June 20, 2020 (Make-Up Week: June 22~27)
However, 15 hours of class per credit is guaranteed.
² Online Class – For the first two weeks of the semester, March 23 ~ Apr. 3, all classes are conducted in an online format. No offline classes are offered.
It may be changed according to the COVID-19 situation.
Please refer to the Student’s Manual for Online Class on TTGU Online Service for the details.
[IMPORTANT] Please access the online class platform before March 20 and make sure that you can participate in classes.
2. Chapel: Instructions regarding chapel will be announced on next Monday, March 23.
3. TTGU Email Account
² All students are given TTGU email account in order to access the online class platform.
Please refer to the Student’s Manual for Online Class on TTGU Online Service for the details.
신종 코로나바이러스감염증 (이하 ‘코로나19’)의 대학 내 유입을 차단하고, 학생의 학습권 보호 및 불안감 해소를 위해 2020학년도 1학기 개강 연기 및 본교 학사일정 조정 등에 따른 학위과정 운영을 위해 아래와 같이 공지합니다.
1. 2020학년도 봄학기 수업 조정
² 학년 및 학기는 현행 학칙을 따르되, 학기 개시 후 개강을 3주, 종강을 1주 연기하고, 이에 따라 학사일정을 순연 및 감축함 (현행 15주 수업을 13주 수업으로 감축)
² 총 13주 수업 진행 (기존 15주 수업을 13주로 운영 함)
수업기간동안 1학점당 15시간의 수업은 보장됩니다.
² 개강 후 2주차 (3/23~4/4)까지는 원격수업으로만 진행 (강의실 수업 불가)
코로나19 확산 추이에 따라 변경 시 추후 공지
원격수업 관련 세부사항은 TTGU 온라인서비스에 공지된 “원격수업을 위한 학습자 매뉴얼”을 참고
[중요] 3월 20일전까지 원격수업 플랫폼에 접속하여 수업진행 가능여부를 확인하여야 함
2. 채플: 2020학년도 봄학기 채플에 관한 세부사항은 다음 주 월요일, 3월 23일에 공지 예정
3. 학교 이메일 계정
² 원격수업 플랫폼에 접속할 수 있도록 본교 학생들에게 학교 이메일 계정을 부여함
학교 이메일 계정 관련 세부사항은 TTGU 온라인서비스에 공지된 “원격수업을 위한 학습자 매뉴얼”을 참고